2/13/2015

Napsala Nagat | Tagy : ,

Jisý seriál otevřel v roce 2009 otázku krátkometrážních anime. To jest anime, které má kolem deseti minut, nebo míň.
Krátké anime se dělají proto, že jsou nápady nepřesvědčivé a animační studia jim nechtějí dát moc peněz. Když to není pro masy diváků, nikdo neví, jak to dopadne.
Vděk v tomto směru patří Eirwen. Ta mě totiž upozornila na existenci Studia 4°C *, které se na experimentální anime specializuje. Vzápětí jsem z jistila, že slušnou část jejich děl znám. Nejsem schopná říct, jak je to možné. Asi jsem na ně narazila někde při brouzdání po youtube... Ale proč nad tím přemýšlet. Některé věci jsou lepší v jakési nedořešené, náznakové podobě.



Čímž bych mohla poměrně plynule navázat na první anime.
Jedná se o krátký ponurý snímek s názvem Kigeki, nebo Comedy z roku 2000.
Přes fakt, že netrvá ani 10 minut, má tohle anime všechno. Zápletku, animaci, atmosféru, bishonena...http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQKevluHHhoLGJqkuN1_50EMBrRC6sO_hywyhu4Mim677a657Rx&t=1
Hlavní hrdinkou je děvčátko. Takový malý fracek, říkejme jí Heidy.
To jen proto, že jdyž jsem ji viděla, tak jsem si vzpomněla na tu pohádku.
Příběh se odehrává v irské válce o nezávislost. Heidy se bojí armády Angličanů, která táhne na její vesnici. Proto vezme jedinou knihu, kterou má a jde hledat legendárního šermíře. (Šermíře tak legendárního, že prý umí i číst.)


Když se zeptáte nějakýho edgy teena, z vačne vám vykládat, jak krásně esteticky se tam rozlívá krev a jak je tenBiš s velkým B sexy smexy a übercool, protože má katanu a je to kanibal.
Na mě leze už únava stáří, takže vám řeknu jen: Podívejte se na to.
Ti mladší proto, že je tam černovlasý Sexoš. Ti starší proto, že je to kvalitní. A ti v krizi –jako já- prostě proto, že je to pěkné.
Atmosféru vykresluje experimentální animace. Kigeki je tvořeno černou, bílou a šedou, z čehož mám mírné mrazení od té doby co jsem hrála Silent Hill. Ale jinak jsem přesvědčena, že takové prostředí musí na každého působit depresivně.
Na Kigeki by se měli povinně v rámci výuky podívat všichni scénáristé Dramatických Megafilmů a dívky co své Superpovídky natahují do Superrozměrů.


 Žánr: -horor
          -seinen
Scénář: Kazuto Nakazawa
Vytvořilo: Studio 4°C
Délka: 10 minut
Fantyp: Najdete na Youtube
* Kromě krátkých filmů, udělalo Studio 4°C třeba Animatrix, First Squad, nebo videoklip Breaking the Habit.

0 Komentáře:

Okomentovat

Jménem Nadgalaktické aliance gayfreaků a Temna (N.A.G.A.T.) děkuji všem komentujícím za příspěvek.