2/12/2015

Napsala Nagat | Tagy : , ,
 Hunger games má dokonalou vlastnost: Dokáže protočit vaše oči už jen podtitulem.

Hunger Games
Studený čumák a zamilovaný pekař zasahují potřetí!
  
 Vím, že to nikoho nezajímá, ale mám Potřebu to napsat.
Proč já to sakra čtu, když fandom stojí za starou belu? Chápete? Starou – Bellu. Hahahaha. Ve skutečnosti bela historicky znamená veverku, anebo -v přeneseném slova smyslu- peníze. Slovní hříčka o zapuchlé veverčí kůži. Kam jsem to dopracovala. Veškerá souvislost s Twilightem a Hunger Games je nepochybně zcela náhodná.
Dlabat to.


Tohle trapné povídání o ničem má zcela jednoduchou příčinu. Je to pořád lepší než mluvit o Hunger Games.
Na konci druhého dílu Katniss zachránili z arény vzbouřenci a odnesli ji do bezpečí, aby se stala tváří povstání. Peetu tam nechali. Katniss se z toho psychicky zhroutí a tak zůstane po zbytek knihy. A to i po té, co Haymitch už nevydrží Katnissinu neschopnost a zorganizuje Peetovu záchranu.
Peeta se sice vrátí, ale díky mučení, které v zajetí zažil, Katniss už nemiluje. A to by byla asi nejlepší část na tom všem, kdyby posloužila další vysoce originální zápletce zápletce. 

Čím míň ho chci, tím víc se na mě lepí. 
Čím víc ho chci, tím víc je ke mně slepý.

Ovšem konečně se mi podařilo pochopit pravou podstatu Peetovi krásy. Pochopitelně to bylo díky slashi. Pravidlo Yaoilandu č. XY: Blowjob před penetrativním sexem se dává ukemu. – Dala by se napsat esej na to, proč je tento stereotyp striktně dodržován a proč se jeho porušení bere jako pozitivní rebelie. – A fakt, že Peeta ve sto procentech povídek tento zákon porušil, a perfektně to sedlo do jeho charakteru, mi konečně objasnil jeho přitažlivost.
Je to vodnář. Ale je až hloupě laskavý.
Ano, Nagat na tohle potřebuje číst slash, protože je absolutně citově a společensky retardovaná.
Škoda, že jí to došlo až ve chvíli, kdy Peeta po teroru v zajetí Kapitolu svou laskavost ztratil. V tomhle by si mohla podat ruku s Katniss.
 ***

Kromě Peety perlil i Hurikán, jehož úlohu v příběhu jsem nikdy nepochopila, protože vystavět lovestory na "kamarád taky rád" je docela na palici.
Peeta: "Koho myslíš, že si Katniss vybere?"
Gale: "Toho, s kým bude moci přežít."
Následovalo 15 stran, kde se Katniss sebeobviňovala z toho, že je vypočítavá mrcha a kdesi cosi.
Katniss, miláčku, klid. Jsi úplně v pořádku. Gale právě objasnil, o čem všechny ty knihy jsou. O zcela přirozeném přírodním výběru.
Promiň Peeto, jsi prima kluk a já tě mám ráda. Ale jsme ve válce a příroda mi velí vybrat si muže s takovým genotypem, který pomůže mým dětem přežít. Není to kvůli tobě, ale zákony evoluce mi přikazují zvolit si Galův genofond.

Promiň Gale, jsi prima kluk a já tě mám ráda. Ale je po válce a příroda mi velí vybrat si muže s takovým genotypem, který může vychovat mé děti tak, aby přežili v mírovém světě. Není to kvůli tobě, ale zákony evoluce mi  přikazují zvolit si Peetu.

Jinak zbytek knihy byl taky o přežití. Tentokrát o přežití čtenáře.
Ne, že by tam bylo málo části s Haymitchem, ale potvrdilo se mé podezření nabyté v předchozích dílech. 
Překladatel buď neumí překládat, nebo si paní Collinsová neudělala profily postav.
V prvním díle je Haymitch po celé zemi znám proto, že při Dni Sklizně hodil držku. Údajně to byla scéna tak epická, že se velmi často opakuje v televizi. V druhém, když si Katniss a Peetou promítají předchozí ročníky her, a dojde na Haymitche, není tam o pádu ani slovo. Místo toho následuje cool story "Jak teprve třináctiletý kluk vyhrál Super Hunger Games, kde bylo místo 24 hráčů 48, a to tak, že obelstil tvůrce her." Ve třetím díle se Katniss mezi řečí zmiňuje o tom, že "by ji zajímalo, jak Haymitchovi bylo, když jako šestnáctiletý kluk vyšel z arény."
Pochopitelně by si toho normální člověk, který si užívá zaláskovanou Katnissinu story nevšiml, protože je to vlastně úplně zbytečné. Ale když se člověk nudí, stává se z něj hnidopich. Navíc Haymitch byl v předchozích knihách jediné oživení. Asi to bylo zjevné, protože v poslední knize je taky mimo, jako všichni ostatní.
Naštěstí se objevily postavy, které jsem si neoblíbila proto, že jiné nebyly. Bratři Pollux a Castor. Stejně jako je zřejmý důvod mého výběru, tak je jasný i jejich osud. Tedy, madame Collinsová se nás snaží přesvědčit, že Pollux to přežil jen se ztrátou jazyka, ale bitch please, co je to za módu? To už jsem párkrát slyšela. Copak může žít Pollux bez Castora a Castor bez Polluxe? Jedno dvojče bez druhého?

A na konec jediná věc, kterou jsem si odnesla ze všech dílů. Smrt hrůzovládce. Totiž Epická smrt hrůzovládce. Pokud někdy budu chtít zemřít (což se během 10 000 let nestane), příčinna smrti bude znít "Udušení svou krví, způsobené záchvatem smíchu, při vlastní popravě."

0 Komentáře:

Okomentovat

Jménem Nadgalaktické aliance gayfreaků a Temna (N.A.G.A.T.) děkuji všem komentujícím za příspěvek.