2/15/2015

Napsala Nagat | Tagy : ,

 Žádný extra report nebude, protože nemám čas a za týden mám přijímačky.

 
Další AF je za námi. Doporučuji číst hlasem, který postarší civilisté používají na "tak máme zase Silvestr." Z nějakého důvodu jsem si navykla počítat rok od AF do AF. "Tak máme zase Animefest. To už je rok ty jo. Co se vlastně stalo? A jo, začaly mi padat vlasy. HHHHhhh." 
Již tradičně jsem prakticky nebyla na programu a celou dobu jsem byla někde zalezlá.
Z vlastní přednášky mám smíšené pocity, ale na nějakou konstruktivní kritiku budu muset zjevně ještě chvíli počkat. 
Den předem jsem dělala, co jsem mohla a snažila se zbavit svého vidláckého přízvuku. Myslím, že se mi to moc nepodařilo, ale dejme tomu. Navíc to byla asi nejdelší řeč, kterou jsem měla od mé minulé přednášky na AF. Jsem introvert a většinu svého života trávím mlčením a pokusy o odpovědi, které z 80% končí jako "hm", "jo", "heh". Spousta lidí, kteří mě znají z internetu, je překvapená, jak moc uncool v tomhle ohledu jsem. Já nemluvím, já píšu. 
***

image

A aby toho nebylo málo, za poslední rok se má slovní zásoba výrazně ztenčila díky Tumblr slangu. Chtěla jsem začít přednášku "Když uslyšíte vtip z Tumblru, něco po mně hoďte", ale díky technice jsem mohla začít "Nic nám nefunguje."
Byla jsem dost nervózní a několikrát jsem se v přednášce ztratila a potřebovala se odpíchnout od prezentace, takže to prý vypadalo "že se kochám slidem". Jsem naprosto ok s touhle teorií, protože několikrát jsem se skutečně dívala, čemu se sakra lidi tak smějí, a taky je to zcela in Nagat character. 

 

Vždycky mě překvapí jak milé je na AF publikum. A kolik je tam chlapů. Tentokrát jsem nějaké procentuální zastoupení mužského pohlaví čekala, ale jen v první řadě bylo více než 5 chlapů, což je pro můj organismus mírný šok. Omfg. Samci. Hustý.
Doufám, že jsem neurazila moc k-poperů. Vážně jsem se bála, co říct u části >Yaoifanynky, které opouštějí komunitu kvůli k-popu<, abych nikoho moc nenaštvala. Nakonec jsem zjevně mnohem víc lidí zklamala nechutí k The Big Bang Theory.

Ať to uvedu na pravou míru, já mám k TBBT vztah asi jako Cartman k Family Guy, protože jsem se několikrát dostala do situace, kdy sem potkala civilní spoluobčany, kteří sledovali TBBT a zároveň mě nemohli vystát, protože jsem nerd. Je něco jiného sledovat The Big Bang Theory jako "seriál o normální holce žijící s bandou magorů‘, nebo jako "seriál s subkulturními referencemi a relativně vtipnými scénami s civilistkou".

 

Velmi mě pobavily reakce publika na jednotlivé podměty.
Nagatin joke: Ovace 60%
"Misha Collins": Ovace 86%
Promo Supernatural: Ovace 99%
Daisuke vyleze na pódium: Ovace 9 000%

Jsem velice potěšena, že má veřejná omluva v podobě korunování Miss Shota 2013 se setkala s kladnou reakcí. Popravdě jsem negativní reakci ani nečekala, protože Daisuke je (z profesionálního hlediska) jedna z nejhezčích a nejroztomilejších mužských bytostí, které jsem kdy potkala (pochopitelně s vyjímkou bývalého Shota krále, který už teda moc roztomilý není, ale nám z něj vyrostl slušný bišík), ale nečekala jsem, že ho bude znát většina mého obecenstva. 
Pravděpodobně to ale až tak špatné nebylo, protože jsem byla pozvána na přednášení na Advík. Doufám, že tentokrát opravdu vyjde přednáška o Omegaverse a ostetních dominance hiearchy.
 

 

 

Lakneina přednáška mi ukázala, že je strašně složité něco přednášet, pokud nemáte cílovou skupinu bandu rozesmátých yaoistek. Byli tam lidé (jako já), kterým množství latiny málem vyhnalo démona z těla, a na druhou stranu se po přednášce kolem LK nakupila banda fanoušků biologů, kteří ji chtěli upozornit na nepřesnosti. Chvíli jsem přemýšlela, jestli ji nemám hrdinsky zachránit, ale pak mi došlo, že je to vlastně ze strany přírodovědců pokus o navázání sociálního kontaktu s jejich druhem.
Mimochodem ta latina mi přivodila drobný infarkt a válečný flashback. Ta trapná chvíle, kdy se podíváte na slide, přečtete si, že světluškám svítí zadky díky luciferinu a vaše reakce má tři fáze:

1. Hahaha, Satan!

2. Lol, ta povídka, kde je Castiel mořská panna a díky přírodní luminiscenci mu svítí penis. Hahaha, he has Lucifer in his dick.

3. Takže ten hormon se jmenuje luficerin, protože je to z lux free, což je "přinášející světlo", že? Hm, kdyby nám to na střední přeložili, všechno by bylo jednodušší.

Latin, can u not?

K organizačním záležitostem: Nevím, jestli si to organizační tým uvědomuje, ale věta "Tělocvična bude otevřena v pátek od 16 hodin." je v českém jazyce a znamená "Tělocvična bude otevřena v pátek od 16 hodin.", ne "Tělocvična bude otevřena v pátek od 6 hodin." Stejně tak bylo velmi nemilým překvapením, že když nám jsme se dozvěděli, že si máme v 8 ráno sbalit věci a přesunout je jinam, protože ve velké tělocvičně bude nějaký turnaj.
Původně jsem si na tohle nechtěla stěžovat, protože za to orgové nemohou, tělocvična je zadarmo a vůbec, mám být ráda, že nemusím spát pod mostem. Ale pak jsem si to řekla nahlas a došlo mi, že jediné, co slyším, je "Bla, bla, bla, mám Stockholmský syndrom."  Je tu důvod k nespokojenosti, takže přátelsky upozorňuji kolemjdoucí orgy, že jednoho dne návštěvníkům prasknou nervy. A nezačínejte s tím, že můžeme spát v hotelu. Obviňovat organizátory z toho, že je tělocvična daleko a na nic, není to samé, jako je vinit z nepřízně počasí. Naopak, říct návštěvníkům, ať si zaplatí ubytování mimo con nefér je.

Mně osobně se podařilo přesunout si věci do tělocvičny, kde jsem se v 8 ráno balit nemusela, ale zase na mě celou noc táhlo. (Vracíme se k tomu, že chápu, že kdyby okna nebyla otevřená, tak se pravděpodobně ráno nevzbudím, protože zemřu ve spánku, ale ani kosa jak sviňa není ok.)

A teď veselejší zážitek z tělocvičny: Výpadek proudu. 
Údajně díky přetížení, vypadla v tělocvičně elektrika. Následkem bylo, že jsem si umyla vlasy krémem na ruce a vyčistila zuby BB krémem a vrazila ve sprše do několika nahých lidí, protože se ukázalo, že lidská těla ve tmě opravdu nejsou vidět. Velice vtipné taky bylo, když se přibližně o půl druhé ráno z ničeho nic světla rozsvítila a všichni napůl spící obyvatelé tělocvičny po prvotním světelném šoku dokázali, že jsou denními tvory a začali něco dělat. Pak se světla zhasla a všichni zase balit přestali. Údajně to bylo pojistkami, ale objevila se konspirační teorie, že jeden z organizátorů chtěl provést sociologický experiment pro svou diplomku.
 

Kromě toho jsem se v noci po přednášce dostala do velice zajímavé situace. Vedle nás v tělocvičně spala chlapecká skupina* a já si s LN jsme si chtěly před spaním přečíst nějakou povídku. Najednou se od vedle ozvalo "Oni tady dělají yaoi!", načež Elen pohotově odvětila, že určitě není tak dobré, jako to naše. Výsledek mě překvapil. Za krkem se nám objevil mladý muž, který byl velice zvědavý, jak "psané yaoi" vypadá. Kromě toho, že jsme ho přesvědčily, že jsme na drogách ("Ne, vážně, tohle je normální stav, přísahám."), tak pravděpodobně nerozuměl ani slovo (povídka byla v angličtině, bez explicitní penetrace a taky dost špatná.) Ráno se ukázalo, že je ten chlapec docela hot, takže doufám, že nebude traumatizován, nebo tak něco.
*Ano, stále existují muži, kteří vedle mě spí ve spacáku. Většinou ti, kteří mě neznají.

 
Další milé překvapení byli cosplayeři. Rodina Homestuckerů se očividně rozrostla, ale mám pocit, že 100% všech šedých lidí byli Slováci. Naše skupina má hiatus, takže jsme běhaly v OFF, které nikdo nepoznal. Díky tomu jsem se dostala k baseballce, o které jsem přesvědčena, že s ní na jedno AS, (nebo CS?) běhal cosplayer Satoshiho. Výsledkem toho mi ani nevadilo, že jsem s ní prakticky byla nucena spát v jednom spacáku.
Osobně mám velkou slabost pro nemainstream cosplaye (jako je například právě Satoshi.) Takže jsem málem vyletěla z kůže nadšením, když jsem ve frontě na Lakneinu přednášku viděla Gorillaz. Asdfghjkl. Když jsme u toho, kde všude jsem se snažila těžce nefangirlit, potkala jsem i velice hezkého Lokiho a Wheatleyho se Space Core. Kromě nich tam byla i Glados, ke které jsem se bála přiblížit, protože vypadala strašně hardcore a na FB jsem později zjistila, že to byla Cherri. Awkward. But gurl u go!
Hintzu konečně vyšel na světlo ve svém dlouho plánovaném cosplayi, rohy značky Laknea, a vypadal jako David Bowie. Tedy pokud by se David Bowie narodil jako kozel. A absence slíbené pizzy nám stravovací návyky nezpravila. Když jsme u cosplayujících orgů, někteří z nás jsou přesvědčeni, že Christof cosplayoval zmateného civilistu s baťůžkem. Ale mohlo dost dobře jít o obvyklý stav po ránu, což mě přivádí k hedcanonu, že spává pod stolem mezi kabely od elektroniky a občas do něj uhodí proud.

Laknea mě den před AF uvrtala do Hetalia cosplaye, takže jsem se objevila na sraze, který nezačal jako Lotyšsko. Je legrace pozorovat lidi, před tím, než si uvědomí, že jste Nagat, a po té, co jim to dojde.
 
Potkala jsem hodně volně poletujících lidí z Tumblru, kteří se marně snažili najít svůj druh. Zjistila jsem, že Tumblr je vlastní komunita, která se odtrhla od nerdů. Je to jako superforma nerda, ale nejsem si jistá, jestli v kladném slova smyslu. Nerdi jsou vyvrženci společnosti civilistů. Otaku jsou vyvrženci nerdů. Tumbleři na anime conu jsou- Však vy víte, jak to myslím. Strašně jsem litovala, že nemůžu jeden ze stolů potáhnout modrým ubrusem, nalepit na něj bílé T a tím přivolat všechny bloudící ztracené duše na pokec o shipingu a nových událostech v západních fandomech.
V deliriu způsobeném spánkovým deficitem a vyčerpáním energie kofeinem (ta chvíle, kdy energeťák už nemá z čeho vytáhnout energii a vezme vám tu, která vám udržuje tělesné teplo, a vy se začnete nekontrolovatelně třást), mě napadlo založit na nějakém conu zkušebně linii pro fanoušky západní popkultury. Aby už se nikdo nemusel stydět/bát, jít na fest za cosplay Sherlocka. Teď jsem relativně vyspaná a pořád mi to připadá jako dobrý nápad, takže uvidím, co by se z toho dalo vytřískat.
 

Bonus pro homestuckery:

0 Komentáře:

Okomentovat

Jménem Nadgalaktické aliance gayfreaků a Temna (N.A.G.A.T.) děkuji všem komentujícím za příspěvek.