2/15/2015

Napsala Nagat | Tagy :

         Chtěla jsem napsat kousavý review nazvaný "Viděla jsem Peklo.", ale po té, co jsem zahlédla několik neuvěřitelně negativistických vyjádření lidí, kteří třetí díl ještě neviděli, rozhodla jsem se, že si naperu do žíly matchu a napíšu zase pro jednou něco neteatrálního. EDIT: Nepovedlo se.

EDIT 2: Plagiátnu si tu Akiko, abych oživila whiny článek (vážně, poslední dobou si stěžuji v takové míře, že za chvíli začnu chodit bosky, líbat stromy a narostou mi špičaté uši): "Thranduil je jasna roguna. Kus pred koncem to jakoze rage quitne, vanishne a pak to nenapadne dojde polootovat, kdyz jsou vsichni mrtvi."

EDIT 3: Takový odpor k Hunger Games jsem nečekala, wow mog. Nebudu vám to vymlouvat, ale mně samotné se ty filmy líbí, což je možná tím, že mě neuvěřitelně nebavily knihy. Po konzultaci s kolektivem alternativních študáků jsme se shodli na tom, že trojka je super a že už jsme velmi dlouho neměli takovou začít v lesích partizánský odboj proti společnosti- Ok, naposledy to bylo tak před měsícem. Když vyšel nový Zaklínač. Za Scoia'tael! Za Teplice!

         Hobbit není špatný film. Ale je špatně.
Výrok, ke kterému dojdu pokaždé, když se zamyslím nad nostalgickým utrpěním, kterým jsem poslední tři roky v prosinci procházela. Než se nějaký pohotový šťoural , zeptá, proč jsem teda šla třikrát na premiéru, když jsem věděla, že se to nezlepší: Protože jsem nerd trash a považuji Tolkiena za jednoho z největších spisovatelů v historii lidstva a tohle byla poslední šance jít na premiéru něčeho vizuálního, co má základ v jeho knihách. Dokud teda nebude remake všeho a Silmarillion muzikál. Což by měli udělat, dokud Bowie žije, protože všichni si myslí, že Morgoth zkazil svět heavy metalem. Ale byl to gem rock. Takže to má pro mě hlubokou spirituální hodnotu, i když z toho chudák Tolkien rotuje v hrobě tak, že kdybychom na něj připojili dynamo, můžeme napájet energií celý Londýn. A teď jdeme na to Peklo.
***

          Přiznám se, že má bezprostřední reakce byla "Ne." Načež jsem byla nazvána pesimistou a snažili se mě přesvědčit, že to bylo "lepší než dvojka." Možná. Asi byla paměť mých kolegů pořád u jízdy na sudech, ale pokud bych já měla vybrat "přesnější" Tolkienovskou adapdaci z letošního roku, bude  to Shadow of Mordor. Minimálně mají lepšího Saurona.
Většinou, když se ptám fantazáků, jestli je Hobbit špatný film (a je jedno o jakém díle mluvíme), velmi dlouho tiše zírají před sebe a pak řeknou něco jako "...nemůžu říct, že je to špatný, ale protože efekty a herci a tak byli dobrý... ale..." Jakmile se musíte u kritiky filmu z pohledu běžného diváka uchýlit k "efekty byly dobré," znamená to, že něco zcela zjevně nebylo v pořádku. Ale tak dobrá. Daisuke byl v roli Bardova syna úžasný. Nechápu, proč se nám nepochlubil, že bojoval s drakem. Byl ta nejrozkošnější balista a dokonce si neublížil, když držel meč. Jsem na něj pyšná.

         Osobně zastávám názor, že Hobbitovi nejvíc ublížilo špatné sestříhání. Je odfláklé. Natažené. A nebyl absolutně žádný důvod nechat zničení města a smrt Šmaka na další film. Ta scéna měla tak deset minut., což se dalo sebrat z dlouhého záběru na Thranduilovi ještě delší nohy, a nebyl by problém ji nechat ve filmu, do kterého patří. Protože, mezi námi, Šmakova smrt je moc klíčová scéna na to, aby se z ní udělal prolog něčemu úplně jinému.
          Vysvětlete, prosím, Jacksonovi, že tříhodinový film má smysl, jen pokud má důvod mít tři hodiny. V případě LotR to nevadilo, protože v těch třech filmech bylo nacpané tolik informací a děje, že jediná chvíle, kdy se nic nedělo, byly několika vteřinové záběry na krajinu Nového Zélandu. Ale u Hobita to v žádném případě nefungovalo a bylo to jen zbytečné protahování scén, co se dali vyřídit dvěma větama. "Rozšíření o souběžné události z historie Středozemě" my ass. Súrë túla cendeletyallo. Fasta vass.
Petere Jacksone, odkud máš tyhle informace, a proč je nikdo jiný nemá? 1. "Co jsou ti červi zač? CO JSOU ZAČ?!" "Idk, dude, Olgoi-Chorchoj? I have no memories of this event."
2. S mocí přichází zodpovědnost a žádný muž by neměl mít takovou moc, aby dělal své OTP kanon. Navíc, v tý knize je popsaná jen jedna smrt, tak si ji sakra mohl dodržet. A už vůbec nemáš právo mluvit o ní. Oa mysa iles me nýnyghi, si oa kiba tuziles espo tomistos.

"Aby to nevypadalo, že jsem zapomněl, že elfové jsou monogamní, přidám Tauriel." - Peter Jackson

         Je možné z Hobita udělat dobrý film, ale něco se musí odstranit, něco prodloužit a něco úplně změnit. Protože klady tu jsou, ale někdo si už vážně musí promluvit s tím kameramanem, co má fetiš na dramatické záběry na Richarda Armitage a jeho vlající všechno. Nefunguje to. A s Galadriel, protože si zjevně šlehla nějakou hlínu a dostala se z toho do dark elf modu, o kterém nikdo nikdy neslyšel. A Sauron musí omezit hraní Barbie simulátoru. Nemluvě o Azogovi, i když budeme tolerovat, že je Legolas moc fantasy i na fantasy, Agogu, talí, některé věci prostě nejdou. To, co jsi udělal, NEJDE, a kdyby to ŠLO Napola by byla mnohem hezčí film. A k otázce Filiho (skóre 1:45) a Kiliho (skóre 1:55) se vyjadřovat nebudu, protože slzy, co mi tekly, nebyly z dojetí, ale z nasrání.
         O první chvíle, co jsem Kiliho a Filiho viděla, jsem si masochisticky představovala jejich osudovou chvíli asi takhle. Nemůžete jen tak zabít něčího sourozence, navíc dědice Dürina, a odejít bez následků, že ano. Všude angst, všichni pláčou- Upozornění: Následují drastické záběry Filiho tragické smrti:


A to je vše přátelé.

         Viděl vlastně Jackson výsledný produkt své činnosti? Protože jestli ano, žasnu, že s tím leze na veřejnost. Napsat za to "založeno na románu od J. R. R. Tolkiena" je ikonoklasmus. I když jsem na to byla připravená, protože v prvním traileru hrála Edge of the Night, a použít ji jako trailer na jiný film, prosím.
Ale i když jsem předem vypla jsem všechny procesory, co mám v mozku a kapitulovala na veškeré námitky mé paměti "záznam o této události neexistuje" , ta věc se zlatou podlahou, what the fuck man. "Najdi Chodce." Mrzáka, vole. Aragornovi je deset a někde tahá kačera, proboha! "Proč všechno bolí?" Protože jsi spadla ze skály a máš frakturu všeho. Lepší otázka je, když někdo mohl vzít Hunger Games a udělat z toho dobrý film, co se sakra pokazilo tady? Proč jsem frustrovaná, jako bych zrovna přišla z premiéry Eragona?

         Celý film jsem měla divný pocit v žaludku z toho, že tam los udělá víc práce, než ženská, ale myslela jsem si, že je to nějaký vedlejší efekt genderového semináře, tak jsem tomu nevěnovala pozornost. Ale přísahám, že scéně, když se ta rybářka zvedla se slovy, že nebude sedět, když její muž venku možná umírá, že jsem z publika v sále zaslechla "Díky." Díky, té ženské. Ne Jacksonovi, protože ty vesničanky pak stejně na plátně nebojovaly a prosím, řekněte mi, že na to nebyla stopáž.

         Byly tu světlé chvilky, jako ta scéna kde si Gandalf a Bilbo prožijí haiku, Thranduil se začne blbě usmívat, když se ho pokusí urazit přízviskem "pretty face," Bard zastřelí draka balistou vyrobenou ze svého syna, Thorin má "friends feels" a začátek bitvy, pane bože, ano. Elfí armáda oblečená přesně podle konceptů Nicka Kellera, musí být Vánoce. Nemůžu říct, že je to v samotné podstatě špatný film, už ze setrvačnosti. Ale od někoho, kdo natočil Pána Prstenů, čekám víc. Mnohem víc.
         Tiše si to v paměti sestříhám na tak epický film, jaký bych chtěla vidět a budu předstírat, že se všechny ty trapné momenty nestaly a že celý film byl tak dobrý, jako endingový song.
You can't fight my love for Billy Boyd. It's personal.

 *tenderly touches Billy Boyd's face and starts crying*

P. S.: Nemůžeme se dohodnout, jestli je v titulcích napsáno "Orlando Bloom as Legolas," kvůli nějakému obrovskému inner joku, nebo prostě proto, že Bard vypadá jako William Turner.

0 Komentáře:

Okomentovat

Jménem Nadgalaktické aliance gayfreaků a Temna (N.A.G.A.T.) děkuji všem komentujícím za příspěvek.