2/13/2015

Napsala Nagat | Tagy : , ,
 Tak jsem strávila osm hodin sledováním Hellsingu a teď se cítím, jako by ve mně něco umřelo.

Nagat píše o anime! OMFG! Nejnavštěvovanější blog o anime v ČR najednou píše o anime! Umřeme!

Na poslední ovy jsem se těšila už od doby, co skončila manga. Pamatuji si, že jsem ji četla ještě když vycházela a při bližším hledání se ukázalo, že skončila v roce 2009. To by vysvětlovalo některé nesrovnalosti v mé hlavě – například to, proč mě tehdy ta všudypřítomná krev tak fascinovala. Zestárla jsem a je to oficiální diagnóza.


Jelikož Hellsing je klasika, tak asi nemá cenu ho moc rozpitvávat. Zápletka se točí kolem organizace Holy Order of Protestant Knights, jinak také nazývána podle svého zakladatele Hellsing, která čistí svět od upírů a jiných nepříjemných kreatur. K tomuto účelu zaměstnává Alucarda (povšimněte si, u kolika názvů je Japonci opěvované písmeno L), mocného upíra z mýtických z dob, kdy se upíři na sluníčku netřpytili. Bohužel, to se moc nelíbí konkurenční vatikánské organizaci Iscariot, která neplýtvá jakoukoliv příležitostí, znepříjemnit protestantským Briťošům život. A aby toho nebylo málo, tak ještě odněkud z kanálů vyleze armáda zmutovaných esesáků. Klasssika.Btw.: Byli v Supernatural už nacisti? Jestli ne, tak to přijde, jakože se Sybila jmenuju.

Hellsing se vyznačuje klasickou překombinovanou zápletkou, kterou jsou ovšem Japonci schopni uhrát, spoustou krve, zcela náhodných chibi scén a teroru v podobě japon-angrič-němčiny. Kromě toho je to jedna z mála sérií s neprůměrným množstvím panen. Je ironií, že to napsal chlap, co původně kreslil hentai. Špatně řečeno, protože panny jsou vlastně už jen v hentai a na Tumblru. TO je ironie.
***


Zajímavé je, jak byl zpracován. Původní manga byla předělána do seriálu, když ještě nebyla dokončena, takže se televizní série vydala svou vlastní, neslavnou, cestou. O čtyři roky později někdo přišel s nápadem udělat ova podle mangy, které se dostane dál než původní seriál. Mezi jednotlivými díly se muselo čekat, než vyjde dostatek dílů mangy, aby se z nich mohl udělat scénář. Naštěstí jsou Japonci v blití scénářů rychlí jako Troška, takže ovy vycházely přibližně s půl ročním odstupem. Ale i tak se to roztáhlo na deset dílů a čekat na ně bylo velmi dlouhé utrpení. A když moc dlouho čekáte, tak zapomenete. Takže jsem si musela pustit všechny díly po sobě. 

[Spousta spoilerů]
O ovách 1-3 nemá cenu se nějak bavit – jsou identické se seriálem – a o ostatních jsem se kdysi letmo zmiňovala. No Rip Van Winkle for you.Věnovala bych se těm posledním třem, které jsem zanedbala – tedy od toho dílu, kdy Seras zmasakrovala Zorin za to, že zabila Pipa. Nikdy jsem neměla Seras moc ráda – chápete, blondýnka s pětkama, která ženská by ji měla ráda- Ale tehdy si získala mé sympatie. Docela mě to dojalo. Ať se jde Titanik bodnout. Kdyby tam místo Rose byla Seras, tak vám garantuji, že Jackova smrt by nezůstala nepomstěna. Ten ledovec by strávil zbytky svého ubohého života v takových bolestech, že by mu globální oteplování připadalo jako brnkačka.

Osmá ova je v podstatě o tom, že Maxwellovi hrábne, Alucardovi naroste knírek a Anderson má sexual tension úplně s každým. Většina postav si zatím pamatuje, že původně přišli zabít nácky, ale nadšení pro práci už z nich nějak vyprchává. Možná je to tím, že jsou nabodaní na kůlech. Chudák Maxwell tak taky skončí a potvrdí teorii, že muži s dlouhými vlasy umírají velmi dramaticky a po smrti se jim rozvážou culíky. Všeobecně, v Hellsingu všichni dlouhovlasí muži nakonec skončí v tak bezbranné póze, že si nejste jistí, jestli to nakonec nebyli baby, stejně jako Integra. Pokud teda Integra není chlap.
Každopádně by se tenhle díl stále dal definovat jako shonen – senien žánr, s dramatickým příběhem o přátelství, rivalitě a cti. Což se o deváté ově už říct nedá. Všichni najednou začnou vypadat o deset let mladší a kamera zabírá, kromě krve a akčních scén, náhodné zadky mužského osazenstva. Na nácky už si nikdo nezpomíná a Alucard má nad Andersonovým umírajícím tělem tak dramatický flashback, že jsem si na vteřinu myslela, že jsem si pustila bonusový díl pro dámy - Hellsing: The BL AU. Když jsme u něj, přísahám bohu, že jsem si při čtení mangy vůbec nevšimla té scény, kdy shota Alucarda přefiknou.



Je sice pravda, že v té manze se to dá jednoduše přehlédnout, ale já byla patnáctiletá Nagat! Slovy Patnáctiletá Nagat!
Má pověst je zjevně opravdu horší, než Nagat samotná, a dostáváme se do situace, kdy Nagat sama uvěřila povídačkám o Nagat. Víte, když se s ní potkáte, zjistíte, že je v rozporu s jejím blogem; není až takové prase, její rétorika je naprosto příšerná a neumí udělat "rape-face". Tedy pokud k ní nepošlete hezkého shotu.
Alespoň jsem si tu scénu pustila jako konpenzaci asi desetkrát v blu-ray kvalitě.


Ke konci konečně dojde k souboji mezi Alucardem a Walterem, který zradil Hellsing, a jediné možné vysvětlení tohoto jevu je žárlení na Andersona. Ukáže se, že mládnutí postav není jen dílem animátorů, ale součástí zápletky. Gratuluji, udělali jste je mladé a shippabble ve chvíli, kdy už jsem v branži zašla tak daleko, že mi věk připadá nepodstatný? Pěkně děkuju.


V posledním díle se stane více podstatných věcí, než v celé sérii dohromady a je to super. I když trochu mě zklamala ta scéna, jak si Schrödinger uřízne hlavu. V manze to bylo tak super a tady to odbyli. Integru osvítí, vzpomene si na nacisty a osobně jim jde naklepat budku. Walter se promění ve shotu a Alucard na sebe vezme podobu děvčátka, ať ze slušnosti, z výsměchu, nebo z obrany před yaoi chtivým publikem.
A je tam Kapitán. Kdo tvrdí, že mu nezavrněly vaječníky, když začal Kapitán pobíhat nahoře bez, nemá mou úctu a je lhář. Platí i pro chlapy. Poslední čtyři díly kvalitativně předčí zbytek série a to nejen animací a hudbou. Tedy, u devátého by se dalo polemizovat nad poměrem fanservisu a děje, ale trocha odklonu od zápletky nikdy nikoho nezabila.


[Konec spoilerů] (jako by to bylo důležité, stejně to čtete)
Dostala jsem objednávku na objevení zhodnocení Hellsingu, mohu se o to krátce pokusit. I will try!
Víte, ony to někdy dojmy z Hellsingu byly, ale poslední dobou to nějak mizí z rubrik (blbne blbne) a já  se nerada štrachám ve své... umělecké minulosti. Všichni děláme chyby, ok? Když jsme u těch starých, které nejsou moje, připomeňme si třeba tuhle.
V mých vzpomínkách je manga naprosto fenomenální a když jsem ji teď rychle projížděla, tak kresba byla skvělá. Seriál si už vůbec nepamatuju, jenom vím, že jsem měla raději jeho verzi začátku, než ova verzi.
Co se filmů týče, do útoku na Londýn celkem nuda. Pak se rapidně zlepší jak animace, tak spád děje a je tam skvělý soundtrack. Pochopitelně to vizuálně není Madoka, ale slušný průměr.
Takže 7 z 10? Dobrá, 8 z 10, protože jde o Hellsing. A Hellsing je v kánonu.
I don't even try.

Chtěla bych napsat něco o fandomu, ale- Hahah, anime a velký fandom? Nehrozí. Kvůli doujishi jsem vlezla na Aarinfantasy (bože, ta stránka je zabitější než moje morální hodnoty) a zjistila jsem, že jsou tam úplně stejné věci, jako v roce 2009. S tím rozdílem, že ani jeden z linků na stažení nefunguje. V životě jsou chvíle, kdy vztáhnete ruku k nebi a zařvete: "PROČ MEGAUPLOAD?! Jak jsi mohl?!!!"





Mimochodem, kteří že cosplayeři to před lety fotili ve Šternberku? Myslíte, že o vás nevím, mothafucas? 

0 Komentáře:

Okomentovat

Jménem Nadgalaktické aliance gayfreaků a Temna (N.A.G.A.T.) děkuji všem komentujícím za příspěvek.